Transmisje na żywo

Transmisje na żywo sposobem na fanpage.

Online
29 08-2016
Transmisje na żywo

Jak przyciągnąć fanów wykorzystując transmisje na żywo? Chcemy Wam to pokazać na przykładzie profilu “Sportsmama” https://www.facebook.com/sportsmama.ola Aleksandry Rożnowskiej. Ola jest trenerką i instruktorką fitness, ale jest także mamą. Od dwóch lat aktywnie prowadzi swoje kanały społecznościowe, motywując kobiety do aktywności fizycznej która pozwoli im powrócić do figury po ciąży. Aktualnie Sportsmama zebrała ponad 46 tys. fanów na swoim facebookowym profilu, i liczba ta stale rośnie 🙂

sportsmama0

Chcielibyśmy Wam pokazać jak można wykorzystać transmisje na żywo do zaangażowania społeczności, właśnie na przykładzie Oli, która według nas robi to świetnie 🙂

Ale od początku, o co w ogóle chodzi i skąd to się wzięło. Otóż Facebook wprowadził w tym roku jedną z najważniejszych funkcji jaką jest Facebook Live – umożliwiając prowadzenie transmisji on-line z dowolnego miejsca na świecie, przy pomocy telefonu lub tabletu. Otworzyło to drzwi do nowej komunikacji na profilach, dla osób które chcą wykorzystać video w swojej działalności ale nie mogą zrobić tego w sposób profesjonalny. Oczywiście nie oznacza to, że każdy powinien teraz transmitować np. swoją podróż do pracy, jedzenie obiadu czy wyjście na spacer. Ale przemyślane działania są jak najbardziej wskazane. Poniżej chcemy Wam pokazać jak Ola wykorzystuje transmisje do motywowania mam i gromadzenia ich na swoim profilu.. Dzięki transmisjom, nie wychodząc z domu może się spotkać ze swoimi fankami na treningach i pokazać im ćwiczenia, które każda z mam może wykonywać w swoim domu. Każda transmisja osiąga zasięg ok. 10 000 wyświetleń. Gdzie leży sukces? Przede wszystkim w tym, że Ola jest naturalna 🙂 Każda prowadzona transmisja na żywo zapisuje się na profilu jako film, co jest wygodne dla osób które nie mogły uczestniczyć w transmisji o określonej godzinie. Oczywiście ktoś mógłby zapytać, po co robić transmisje skoro to i tak pozostaje filmem? Czy nie lepiej nagrać bardziej profesjonalny filmik instruktażowy i go opublikować. Oczywiście, że można tylko czy wtedy możemy mieć jakąkolwiek relację z naszym fanem? Wtedy pozostaje komunikacja w postaci komentarzy pod filmem i dyskusji. Relacja na żywo daje nam możliwość odpowiadania na bieżąco na pytania, reagowania, może pokazania czegoś więcej jeśli ktoś poprosi. W czasie relacji fan ma poczucie spotkania na żywo oraz rozmowy.

sportsmama1

Ola prowadząc swoje transmisje motywuje młode mamy do odzyskania formy oraz całkowicie zaburza stereotyp młodej mamy obłożonej pieluszkami, bez sił, energii, zaniedbanej i wykończonej po całym dniu opieki na dzieckiem.

sportsmama3

Czujesz, że możesz wykorzystać video-transmisję w swoim biznesie? Zrób to! 🙂

Poniżej opisujemy kilka wskazówek o czym warto pamiętać, przygotowując się do prowadzenia transmisji:

 

  • MIEJSCE – przygotuj sobie dobrze oświetlone i spokojne miejsce. To oczywiste, że podczas transmisji nikt nie może Ci przeszkadzać, czy przechodzić za Twoimi plecami 🙂
  • WYGLĄD – co prawda nie musisz się pokazywać w całości, jednak pamiętaj, że powinieneś zadbać o schludny wygląd, bo jednak jak Cię widzą tak Cię piszą 😉
  • SPRZĘT – przetestuj “na sucho” Twój sprzęt. Wiadomo, że jakość video na żywo nie jest powalająca jak prezentacje kanionu na sklepowych telewizorach, ale sprawdź czy przypadkiem głos nie jest za cicho, czy obraz jest stabilny. Możesz to zrobić nagrywając po prostu wideo i odtwarzając sobie – wtedy zobaczysz jak się prezentujesz.
  • ZARYS PREZENTACJI – Oczywiście w relacji na żywo najważniejsza jest naturalność, jednak powinieneś mieć wcześniej przygotowany plan, o czym chcesz mówić, jak chcesz to przekazać, a może nie chce mówić tylko tańczyć? A może masz zupełnie inny pomysł na relację? Śmiało! Przetestuj to również nagrywając się i zobacz czy to jest to co chcesz przekazać światu.

 

Co sądzicie o takim sposobie prowadzenia fanpage’a? Podzielcie się swoimi przemyśleniami :)

Related article

  • shutterstock_525732652
    26 09-2017
    Jak zaistnieć na Instagram Stories ze swoją marką
    Coraz więcej firm odkrywa potencjał Instagram Stories tj. funkcji która pozwala na publikację zdjęć i video, które znikają po 24 godzinach. Brzmi znajomo? Nic dziwnego inżynierowie Instagrama skopiowali po prostu rozwiązanie ze Snapchata i był... Read more...
  • Untitled design (5)
    22 08-2016
    Dzieje się na Instagramie!
    Relacje, nowa funkcja którą wprowadził Instagram, nie należą do najbardziej innowacyjnych pomysłów w branży mediów społecznościowych. Filmiki, które znikają z konta po 24h - chyba coś wam to przypomina, czyż nie? Tak, Snapchat już jakiś... Read more...
  • notebook-791292_1920
    02 08-2016
    Z przymrużeniem oka: Mama wraca do pracy ( w społecznościach!)
    Kiedy siedziałam po raz ostatni przed urlopem macierzyńskim przy swoim biurku naszła mnie myśl, że powrót będzie ciężki. Rok bez newsów z branży, bez testowania nowinek i śledzenia na bieżąco wszystkich kryzysów. „Nie ogarnę, to... Read more...

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *