Jak zaistnieć na Instagram Stories ze swoją marką

Coraz więcej firm odkrywa potencjał Instagram Stories tj. funkcji która pozwala na publikację zdjęć i video, które znikają po 24 godzinach. Brzmi znajomo? Nic dziwnego inżynierowie Instagrama skopiowali po prostu rozwiązanie ze Snapchata i był to strzał w dziesiątkę.

shutterstock_525732652
26 09-2017
Jak zaistnieć na Instagram Stories ze swoją marką

Coraz więcej firm odkrywa potencjał Instagram Stories tj. funkcji która pozwala na publikację zdjęć i video, które znikają po 24 godzinach. Brzmi znajomo? Nic dziwnego inżynierowie Instagrama skopiowali po prostu rozwiązanie ze Snapchata i był to strzał w dziesiątkę.

O ile na Snapchacie swoimi zdjęciami chwalą się głównie nastolatkowie, na Instagram Stories często goszczą firmy. Kanał ten, do promocji swojej marki z powodzeniem wykorzystują nie tylko globalni gracze tacy jak Mercedes, IBM, McDonald’s czy Lufthansa, ale również właściciele mniejszych biznesów. Jak pójść za ich przykładem?  W tym wpisie podpowiadamy na co zwrócić uwagę, by nasz profil cieszył się popularnością, jakie treści publikować, by angażować odbiorców oraz argumentujemy, dlaczego Instagram Stories jest lepszy niż Snapchat.

 Co warto publikować? 

Konto na Instagram Stories służy firmom głównie do prezentowania swoich produktów oraz przedstawiania fragmentów z życia marki (backstage tj. jak wygląda praca w firmie od kuchni). Część branż (np. fitness czy high-tech) otwiera się również na treści wytwarzane przez użytkowników (user generated content) lub wykorzystuje ten kanał do przeprowadzania konkursów. Częstą praktyką jest też przejmowanie kanałów przez gości czy influencerów, którzy bardzo skutecznie animują aktywność  wokół zamieszczanych treści.  Dodatkowo konto może służyć do promocji eventów, które firma sama organizuje lub uczestniczy w nich na prawach gościa. Inną cieszącą się popularnością opcją jest linkowanie do stron zewnętrznych np. sklepu online, innego portalu społecznościowego, bloga firmowego czy miejsca, z którego można pobrać aplikację.

Instagram Stories vs. Snapchat 

Rok po swoim debiucie Instagram Stories prześcignął popularnością Snapchata. Obecnie ma ponad 250 milionów aktywnych użytkowników, którego licznik zatrzymał się na 166 milionach.  Na korzyść Stories przemawia nie tylko liczba odbiorców, ale również ich charakterystyka.  Ze Snapchata korzystają głównie bardzo młodzi ludzie (poniżej 24 roku życia), którzy nie mają takiego potencjału nabywczego. Instagram może się pochwalić grupą docelową wręcz skrojoną pod potrzeby biznesu. Większość stanowią osoby między 18-29 rokiem życia, a blisko 1/3 osoby powyżej 49 r.ż.

Najlepsze przykłady –J.Crew i General Elletric 

Jak się uczyć to od najlepszych. Przyjrzyjmy się więc teraz krótko tym,  którzy niezwykle kreatywnie podeszli  do tematu. Amerykańska marka odzieżowa J.Crew przeprowadziła na Instagram Stories ograniczoną czasowo przedsprzedaż najnowszego modelu okularów. Idea znikającego po 24 godzinach zdjęcia świetnie wpisała się w ten typ kampanii.  Z kolei General Eletric to przykład dobrze zrealizowanego, wizualnego storytellingu. Obserwujący mogą znaleźć na ich Stories serię filmików z ciekawie prowadzoną narracją czy poznać zaplecze tworzonych materiałów.

 

A Wy co sądzicie o znikającym contencie? Podzielcie się swoimi opiniami w komentarzach.

Related article

  • Online
    29 08-2016
    Transmisje na żywo
    Jak przyciągnąć fanów wykorzystując transmisje na żywo? Chcemy Wam to pokazać na przykładzie profilu “Sportsmama” https://www.facebook.com/sportsmama.ola Aleksandry Rożnowskiej. Ola jest trenerką i instruktorką fitness, ale jest także mamą. Od dwóch lat aktywnie prowadzi swoje kanały... Read more...
  • Untitled design (5)
    22 08-2016
    Dzieje się na Instagramie!
    Relacje, nowa funkcja którą wprowadził Instagram, nie należą do najbardziej innowacyjnych pomysłów w branży mediów społecznościowych. Filmiki, które znikają z konta po 24h - chyba coś wam to przypomina, czyż nie? Tak, Snapchat już jakiś... Read more...
  • notebook-791292_1920
    02 08-2016
    Z przymrużeniem oka: Mama wraca do pracy ( w społecznościach!)
    Kiedy siedziałam po raz ostatni przed urlopem macierzyńskim przy swoim biurku naszła mnie myśl, że powrót będzie ciężki. Rok bez newsów z branży, bez testowania nowinek i śledzenia na bieżąco wszystkich kryzysów. „Nie ogarnę, to... Read more...

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *