Dzieje się na Instagramie!

Untitled design (5)
22 08-2016
Dzieje się na Instagramie!

Relacje, nowa funkcja którą wprowadził Instagram, nie należą do najbardziej innowacyjnych pomysłów w branży mediów społecznościowych. Filmiki, które znikają z konta po 24h – chyba coś wam to przypomina, czyż nie? Tak, Snapchat już jakiś czas temu wprowadził niemal identyczną funkcję, która przyciągnęła rzesze wiernych użytkowników. Na tej fali sukcesu chce teraz skorzystać także Mark Zuckerberg i wprowadza do swojego serwisu stories, chcąc przyciągnąć straconą grupę użytkowników z powrotem do siebie. Czy skutecznie – to się dopiero okaże jednak trzeba przyznać, że dla leniwych klientów opcja posiadania  dwóch aplikacji w jednej może okazać się niezwykle kusząca.

Relacje pozwalają nieco uporządkować treści publikowane na Instagramowym profilu. Dzięki tej funkcji można wrzucać niezobowiązujące, wykonane w pośpiechu treści nie zaśmiecając przy tym starannie wyselekcjonowanej galerii.  Relacje nie wyświetlają się bowiem na profilu, ale w osobnym pasku w górnej części ekranu. Użytkownicy, którzy wrzucili nowe materiały są oznaczeni kolorową obwódką, nie ma więc przymusu, aby przechodzić przez wszystkie publikacje, można wybrać osoby lub firmy które najbardziej Nas interesują. Każda opublikowana w ten sposób treść układa się w pokaz slajdów, a po 24h ślad po niej znika. Nie można jej jednak ani skomentować ani polubić, a jedynie odpowiedzieć za pomocą Instagram Direct.

Zdania o tej nowości są podzielone, wielu komentatorów uważa, że wcale nie musi to być gwóźdź do trumny Snapczata, który ze względu na swoją specyfikę bez problemu zatrzyma stałych użytkowników. Mileniallsi czyli grupa wiekowa, która najchętniej korzysta z tego portalu, ceni sobie bowiem spontaniczność i swobodę jaką oferuje.  Zupełnie inaczej niż fani Instagrama, którzy przez ostatnie lata przyzwyczaili się do pewnego poziomu estetyki i zdjęć wysokiej jakości, które są w nim pojawiają. Wątpliwości co do tego, czy Instagram potrzebuje takich rozwiązań są więc jak najbardziej uprawnione. Nie brakuje także pozytywnych głosów, że to dobre wyczucie trendów i potrzeb konsumentów i taki powiew świeżości Instagramowi może wyjść tylko na dobre.

Funkcja ta daje jednak pewne możliwości, które można wykorzystać w biznesie, aby urozmaicić swoje działania w świecie social media. Po pierwsze,  to doskonały sposób, aby pokazać jak wygląda nasza praca od kuchni, lub spontanicznie zrelacjonować niecodzienna sytuacją. Gdyby nie to, że taki materiał szybko zniknie, pewnie 2 razy zastanowilibyśmy się, czy aby na pewno go publikować, a tak można swobodnie pokazać to co zazwyczaj dla klientów niewidoczne. Ludzie mają naturalną skłonność do podglądania i chęć zobaczyć więcej, teraz można im to dać. Równie dobrze relacje sprawdzą się w przypadku krótkich promocji i akcji rabatowych. Bez zapychania tablicy, martwienia się o spójny przekaz czy o to że wrzucamy zbyt wiele treści na raz. Jak widać, można z tej opcji wiele wyciągnąć i wykorzystać jej potencjał, a jak pokazuje historia Snapczata, odbiorcy bardzo lubią ten sposób komunikacji. To do dzieła!

Related article

  • shutterstock_525732652
    26 09-2017
    Jak zaistnieć na Instagram Stories ze swoją marką
    Coraz więcej firm odkrywa potencjał Instagram Stories tj. funkcji która pozwala na publikację zdjęć i video, które znikają po 24 godzinach. Brzmi znajomo? Nic dziwnego inżynierowie Instagrama skopiowali po prostu rozwiązanie ze Snapchata i był... Read more...
  • Online
    29 08-2016
    Transmisje na żywo
    Jak przyciągnąć fanów wykorzystując transmisje na żywo? Chcemy Wam to pokazać na przykładzie profilu “Sportsmama” https://www.facebook.com/sportsmama.ola Aleksandry Rożnowskiej. Ola jest trenerką i instruktorką fitness, ale jest także mamą. Od dwóch lat aktywnie prowadzi swoje kanały... Read more...
  • notebook-791292_1920
    02 08-2016
    Z przymrużeniem oka: Mama wraca do pracy ( w społecznościach!)
    Kiedy siedziałam po raz ostatni przed urlopem macierzyńskim przy swoim biurku naszła mnie myśl, że powrót będzie ciężki. Rok bez newsów z branży, bez testowania nowinek i śledzenia na bieżąco wszystkich kryzysów. „Nie ogarnę, to... Read more...

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *